...ιlιlιlι... منتدى شباب كول المميز ...ιlιlιlι...
سلام يا بلد الكلام  Ezlb9t10
سلام يا بلد الكلام  Ezlb9t10
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

{ماشاء الله تبارك الله ماشاء الله لاقوة الا بالله - اللهم اني اسالك الهدى والتقى والعفاف والغنى }

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاتة ...تم أفتتاح باب الاشراف مطلوب مشرفين ومشرفات للمنتدى شباب كول المميز ..ونتمنى للجميع قضاء وقت ممتع ..تحياتى وتقديرى أسرة منتدى شباب كول المميز ...

سلام يا بلد الكلام

3 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
نور العيون
::مشرفة عامة ::

نور العيون

انثى
نقاط نشاط العضو بالمنتدي : 100098

سلام يا بلد الكلام  Empty
مُساهمةموضوع: سلام يا بلد الكلام    سلام يا بلد الكلام  Emptyالأربعاء أكتوبر 06, 2010 10:02 am

سلام يا بلد الكلام
بلدنا الجميلة الي هي طبعا ام الدنيا طبعا مش محتاجين كلام بلدنا دى احسن بلد تقول كلام ومش تعمل بية ياعنى حكومتنا الجميلة الي طبعا محبوبة ومحدش ينكر دة ولا هتنكروا حكومتنا اكبر حكومة في العالم كلة بتقول كلام مش بتعمل بية بتهدى الشعي وبس بشواية كلام ياعنى مثلا قالو هنساعد المحتاج والمحتاج خلاص هيموت من الجوع وهما باردوا مسعدهوش بس بيقولو اى كلام وخلاص لما لقوا الشباب تعبان وطالع عينة ومش لاقي شغل وعمال يهج من البلدحتى لو هيموت بس المهم يسبها وخلاص قالو هنوفرلو شغل وشقق للجواز طبعا ولا حصل اى حاجة من دة قالوا الموظف هيجيب منين لازم نزود المرتب عشان الموظف تعب خلاص وبلفعل زودوا المرتب وياريتهم مزودوا لانهم زودوا الاسعار الضعف ياعنى زودوا المرتب حجات بسيطة اموا مزودين الاسعار الضعف ياعنى يعودوا الزيادة ويكسبوا والله بلد بقيت في نظرنا وحشة اوى اية خلاص بقي كفاية كلام تعبنا من الكلام عمالين تقولوا كلام مش تنفذوة خلاص بلدنا بقيت بلد الكلام اجدع بلد تقول كلام ومش تنفذة واجدع بلد بتاخد معونة وياريتها بتروح للفقراء لا بتروح للي معاهم بزمة مش حرام
والله الواحد مش عارف يقول غير
سلام يا بلد الكلام
lolo
::نائبة المدير العام ::

lolo

انثى
نقاط نشاط العضو بالمنتدي : 99694

مُساهمةموضوع: رد: سلام يا بلد الكلام    سلام يا بلد الكلام  Emptyالأربعاء أكتوبر 06, 2010 1:07 pm

انا مش عارفه يايارا بس انت تقريبا عندك تعصب من البلد ليه انت مره تحيزتى لانتخاب الباردعى وقولتلى الريس والحكومه كتير بس ممكن أسألك سؤال؟
احنا كام مليون من سنتين فاتو ودلوقت بقينا كام مليون عماله تقولى المحتاج والبطلان والتعليم.......ألخ
بس ماقولتيش تحديد النسل عشان نقدر نوفر كل ده للملايين دى ولا ايه بجد انا مش معاكى فى الحاجات دى خالص ولو فركتى شويه هتلاقى بلدنا أحسن بكتير
نور العيون

نور العيون

انثى

مُساهمةموضوع: رد: سلام يا بلد الكلام    سلام يا بلد الكلام  Emptyالأربعاء أكتوبر 06, 2010 3:19 pm

[/b]يسلام ازاى ياعنى خلاص بلدنا اجمل بلد متوفر فيها كل حاجة بزمتك انتى مصدقة الكلام دة نسل اية يا علياء والنسل لية علي المحتجين بس والشباب الي معندوش وسطة مهو في شباب قبل مبتتخرج بيكون ليها شغل عشان الوسطة انتى محسسانى انى انا الي بسوء شكل البلد في اية يا علياء البلد ماشية غلط ودى الحقيقة
ونورتينى ورائيك علي راسي[b]
lolo

lolo

انثى

مُساهمةموضوع: رد: سلام يا بلد الكلام    سلام يا بلد الكلام  Emptyالأربعاء أكتوبر 06, 2010 4:26 pm

يويو مادام انت واخده الفكره الوحشه دى عن بلدك يبقى انت مالكيش خير فيها
واحنا لو كنا عددنا قليل هيتوفرلنا شغل ولا لأ هنلاقى ناكل ولا لأ هنلاقى الدخل هيزيد ولا لأ هنلاقى مستوى المعيشه اتغير ولا لأ
وكمان فى حاجه اسمها أعمال حره مش قاعده
ع الأقهاوى والسلب والنهب وطبعا حاجات تانيه كتير فى الغنا ع الكلام عنهاياريت تغيرى فكرتك دى.
نور العيون

نور العيون

انثى

مُساهمةموضوع: رد: سلام يا بلد الكلام    سلام يا بلد الكلام  Emptyالخميس أكتوبر 07, 2010 2:25 am

ياحبيبتى اشمعنا العدد الكبير علي المحتاجين بس لية والله العظيم انا بنت عمتى قبل متتخرج اشتغلت واشتغلت في الجامعة الي عمر محد بيشتغل فيها تسمى دة اية وواحدة زملتها عشان مش في واسطة مش اشتغلت مع انها قدمت طب دة اية بقي وبعدين البلد حلوة بس الحكومة وحشة وغير كدة الناس تعبت فيها يا علياء شوفتى الي عايز يهج لاسرئيل لانة تعب انتى لية محسسانى ان البلد جميلة ونظيفة ومتطورة ولا انتى خايفة تكلمى يا لولو ولا اية
lolo

lolo

انثى

مُساهمةموضوع: رد: سلام يا بلد الكلام    سلام يا بلد الكلام  Emptyالخميس أكتوبر 07, 2010 10:39 am

انا لو فتحت معاكى فى أمور السياسه مش هنسلم يايويو ابعدى عنى احسنلك
هههههههههههههههههه
نور العيون

نور العيون

انثى

مُساهمةموضوع: رد: سلام يا بلد الكلام    سلام يا بلد الكلام  Emptyالخميس أكتوبر 07, 2010 1:43 pm

خوافة بطلي الخوف دة
عصفورة المنتدى
المدير العام

المدير  العام
عصفورة المنتدى

انثى
نقاط نشاط العضو بالمنتدي : 105176

مُساهمةموضوع: رد: سلام يا بلد الكلام    سلام يا بلد الكلام  Emptyالخميس أكتوبر 07, 2010 3:22 pm

بصى يا لولو
احنا بلدنا مش وحشة واحنا كلنا بنحب بلدنا
بس العيب مش فى البلد العيب فى اللى مسكينها يعنى
حاميها حرميها
الحكومة هى اللى نهبت البلد ووصلتنا للى احنا فيه ده
ما شاء الله كل حاجة بايظة
وموضوع احنا كتير ولا قليلين ده ملوش دعوة ده هى دى حجتهم وتبريرهم للى بيعملوا
لو على اننا كتير اومال الصين تعمل ايه بقى
وتعددهم ضعف تعددنا وشوفى هما ازاى واحنا ازاى
وبعدين انتى مش عايشة معانا وشايفة بعنيكى اللى بيحصل
مأنصحكيش تمشى ورا كلام الحكومة
لأنهم فعلا مبيعملوش غير الكلام وبس
وكفاية احسن كده انا هدخل المعتقل
lolo

lolo

انثى

مُساهمةموضوع: رد: سلام يا بلد الكلام    سلام يا بلد الكلام  Emptyالخميس أكتوبر 07, 2010 4:06 pm

اولا ياحجه يارا انا مش خايفه من حاجه
بس كنت عاوزه اقولك انا بلدنا والله العظيم حلوه ومش وحشه اوى كده زى مانت فاكره كده
lolo

lolo

انثى

مُساهمةموضوع: رد: سلام يا بلد الكلام    سلام يا بلد الكلام  Emptyالخميس أكتوبر 07, 2010 4:24 pm

انا ياريم اوكى انا معاكى بس برده حطى التعداد السكانى فى الحسبان وماتنسيش انت قولتى مثل زى الصين بس ممكن اسألك سؤال هى الصين حد احتلها قبل كده ولا انت ماحطتيش ده فى الحسبان انت ناسيه يافندم احنا كنا فين ودلوقت بقين ايه احنا بجد نقول الحمد لله ع اللى احنا فيه
عصفورة المنتدى
المدير العام

المدير  العام
عصفورة المنتدى

انثى
نقاط نشاط العضو بالمنتدي : 105176

مُساهمةموضوع: رد: سلام يا بلد الكلام    سلام يا بلد الكلام  Emptyالخميس أكتوبر 07, 2010 5:27 pm

انتى لو عملتى مقارنة بين دلوقتى وعهد عبد الناصر هتشوفى اننا ساعتها كنا احسن بكتيررررررر
الفرق شاسع وعبد الناصر كان كل الشعب بيحبوه وكان بيمشى فى الشارع من غير حراسة انما دلوقتى
ما شاء الله رئيسنا ميقدرش يبص من شباك بيتهم
عارفة ليه لأنهم بيخافوا مستخبين عارفين ان لو الشعب طالهم هينتقم من اللى بيعملوا فينا
يالا حسبى الله ونعم الوكيل فى كل ظالم ومفترى افترى على الشعب الغلبان ده
واخرة الظلم وحشة اووووى
نور العيون

نور العيون

انثى

مُساهمةموضوع: رد: سلام يا بلد الكلام    سلام يا بلد الكلام  Emptyالجمعة أكتوبر 08, 2010 12:35 pm

انا عايزة اعرف حاجة هو انتى يا علياء معندكيش غير النسل والعدد طب العدد دة علي الفقرا لية المفروض يكون علي البلد كلها وبعدين زى مريم قالتلك شوفي ايام عبد الناصر وشوفي دلوقتى مافيش مقارنة خالص وبعدين ياروح قلبي اختلاف الراي لا يفسد في الود قضية صح

سلام يا بلد الكلام
صفحة 1 من اصل 1